Monday 17 September 2012

R-A-Y-A

PART III

Assalamualaikum and hye peeps :/

duhh memang aku hari ni saje nak update semua benda cuti kan almaklumlah lagipon aku dah habis trial *bunyi mercun*eh japp japp tapi katanya kena repeat paper chemist sebab ade budak kantoi tiru bongok bukan itu budak rasa mau cincang buat sup.okay okay back to the story.raya ketiga kitaorang plan nak beraya rumah kengkawan.awal bukan?tahu saje jek.disebabkan masih awal raya lagi so,tak semua dapat join yang kampung jejauh memang taklah join raya sakan.untunglah kampung jauh wuwuwuwu.yang kat batu pahat ni yang join.yang  pergi beraya haritu,aku,khalida,diyana,pieqa and as usual jol tolong bawakkan kereta.memula macam jadi tak jadi plan ni yelah jol pun bangun lambat hari tu kan so macam tak confirm sangat.patuh khalida bgtau cakap jadi so,plan ni jadi yeayy raya!

memula aku rasa tanak pergi sebab haritu banyak cerita best best.ade lemang sebatang tomok berlakon uolls patuh petang sikit ade romantika raya rugi mak.alah tapi astro kan,confirm ade ulangan punya jangan irau hahaha.first pergi rumah mai lepastuh rumah alan(kawan khalida&diyana) aku tak kenal pon dia siapa tapi ikut jek hahah.raya haritu diteruskan lagi pergi rumah muslim(khalida punya ehem ehem)hahaha kitaorang teman jek.kakak muslim masak mee apentah macam mee bandung kari semua ade yang penting sedap gila tapi yang sedihnya waktu tu mulut aku kena mata ikan dapat makan sikit jek woooo sadlife.lepastu kitaorang pergi rumah kak hanis dia senior kitaorang.untunglah kak hanis dapat sambung course sains sukan tapi dia yang kecederaan sukan punya nanti dah keluar bolehlah jadi ahli fisioterapi untunglah~~~lepastuh gerak lagi pergi rumah adah.lepas tu balik yeayyy penat hahahhaha sampai rumah around 6.30 p.m. sebab kitaorang gerak lambat tuh yang balik lambat.sampai rumah tengok cik esa & family ade dekat rumah diaorang beraya.

rumah muslim.jap kesian diyana gambar dia gegar

hari yang sama atuk aku masuk ward.kesian dia pray for his healthy peeps.sampai sekarang dia tak-berapa-nak-sihat-sangat.malam tu kitaorang pergi beraya rumah makcik aku dekat bukit perdana.dapat beraya satu rumah jek sebab waktu tuh pon dah malam nak tengok atuk aku lagi kan.kitaorang pon tak beraya sangat lepas raya ketiga onwards sebab atuk aku sakit.

cousin.rumah.makcik.

lepas dah beraya tuh kitaorang pergi hospital tengok atok.atok wa macam tak sedarkan diri sangat kalau dia sedar pon dia bangun kejap patuh dia tidur balik.pity him.doktor kata atuk terlebih karbon dioksida dalam darah.environment sekarang kan macam teruk.malam tuh berejam jugak ah dekat hospital duduk dalam ward lepastuh agak agak dah bosan memasing bersidai dekat tepi hospital pantai tu sederet sedara mara kay waktu  memang seronok ah lepak reramai.

cousiness.waktu dalam ward
besoknya,aku jaga atuk dekat hospital.waktu tu takde orang jaga memasing ade hal pulaktu keadaan atuk sama jek jadi,aku yang takda pape haritu dengan sukarela jaga atuk ouh waktu tu aku berdua.aku ajak cousin aku teman sekali.heee kitaorang taklah jaga sangat lebih kepada berbual baca majalah sebab masa tuh atuk aku tak sedar sangat so,dia tak mintak memacam.bila ade orang tengok atuk,akulah yang kena explain itu ini sakit ape semua.malam tu pergi beraya rumah pakcik dekat parit kangkung patuh rumah sedara dekat kampung belah ayah.

raya keempat
lepastuh takde raya sangat ah ahhh.orang jek yang datang rumah.dah seminggu raya tetiba pieqa ajak raya rumah deeque.rumah deeque 5 minit dari rumah wa kalau jalan kaki,setaman lah katakan.deeque ni senior kitaorang dia tua setahun.dekat rumah dia maktok dia masak mee hoon goreng ya Allah sedap gila woooo meletopsss hahha 

deeque yang hujung sekali yang buat peace.okey
dia cantik :)
petang tuh aku pergi meronggeng dengan cousins aku sampai malam pukul 12 cenggitu.bayangkan dari pukul 5 sampai pukul 12 hahha memang suka buang masa.banyak tempat kitaorang pergi.makan memacam.mula-mula pergi cuci kereta patuh bersonogurt,makan mee racun,jejalan kat squareone,pepusing bandar,last supper dekat bus stand hahhaha

masa 31 0gos tuhkan cuti dah tu aku ade buat memakan sikit ajak kengkawan datang rumah.tak semua yang datang.ade pergi jalan tuition dan sewaktu dengannya.mak aku buat soto dengan roti jala phewww marveloussss.hahahha petang sikit dalam pukul 3 lebih dah takde orang datang lagi rumah aku kitaorang 4 motor jenjalan pergi al-ikhsan,square one.ahahha suka buang masa tak sedar nak SPM.

lol mak wa yang amikkan dan muka wa tak nampak

8 haribulan haritu raya keberapa entah adik atik ade buat bufday dahtu atik ajak datang rumah dia sambil tuh beraya sekali lah.best tau ade BBQ,mee kari fulamak meleleh air liur.

kamik.me-khalida-pipi-ipan-atik
okay untuk part ni setakat ni.wa tak banyak sangat beraya tapi beraya lah jugak.next entry khas untuk merdeka raya.sooooooo bye :)

XOXO,
HADIRAH<3










No comments:

Post a Comment